پایان قراردادی که درآمد سالیانه ۱۰۰ میلیون دلاری را از یاهو گرفت

به گزارش قدس آنلاین به نقل از تک شات ، قرارداد همکاری 15 ساله کمپانی یاهو با AT&T که درآمد خالص سالیانه ای بالغ بر 100 میلیون دلار را برای این کمپانی دنبال داشت، به پایان رسید.

بر اساس این قرارداد که در سال 2001 به امضا رسید، یاهو میزبانی وب سایت اصلی کمپانی AT&T و اپلیکیشن های مختلف آن را برعهده داشت و در ازای آن، خدمات جست و جو و محتوایی این وب سایت را تامین می کرد. 

در این گزارش که در وب سایت وال استریت ژورنال منتشر شده، آمده است کمپانی یاهو سالیانه درآمدی بالغ بر 100 میلیون دلار را از این قرارداد به دست می آورد که بخش عمده ای از این درآمد، با توجه به هزینه های پایین خدماتی که ارایه می داد، درآمد خالص بود.

اما کمپانی AT&T نیز با عقد قرادادی جدید با شرکت Synactor، جایگزین یاهو را معرفی کرد. به دنبال این قرارداد، سهام این شرکت افزایشی 90 درصدی را تنها در طی چند ساعت تجربه کرد و این در حالیست که سهام کمپانی یاهو همچنان بدون تغییر باقی ماند. البته هنوز مسئولین یاهو و یا AT&T واکنشی را در خصوص این قطع همکاری نشان نداده اند.

همانطور که می دانید کمپانی یاهو این روزها، شرایط مساعدی ندارد و نتوانسته است عملکرد مالی قابل قبولی را در طی ماه ها و حتی سال های اخیر از خود نشان دهد و آمار و ارقام از کاهش درآمدهای این کمپانی خبر می دهند و حتی پیوستن مریسا مایر، که سابقه 13 سال مدیریت در سطوح بالا در کمپانی گوگل را نیز در کارنامه دارد نتوانسته یاهو را از باتلاقی که در آن گیر کرده است، نجات دهد.

همین امر، موجب نارضایتی سرمایه گذاران و سهامداران این کمپانی شده و تنها راه چاره را در فروش کسب و کار اصلی این کمپانی می بینند.

آخرین گزارش ها حاکی از این است که شرکت هایی همچون آمازون و TPG مصرانه خواهان خرید کسب و کار اصلی یاهو هستند که به گفته تحلیلگران، قیمت آن  به حدود 6 میلیارد دلار می رسد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.